Indeholder jeres is laktose/ er den vegansk?

Vores is er baseret på friske råvarer og produceres dagligt i hver enkelt butik. Mælkeisene er lavet på en blandingsbase af mælk og fløde og indeholder derfor laktose. Vores sorbet is er dog laktosefri (og som udgangspunkt alle veganske medmindre andet oplyses) da de kun indeholder frisk frugt, frugtsukker og vand i basen. Andre allergener er noteret under udvalget/sortimentet for hver enkelt is, og i selve butikken er ikke-åbenlyse allergener tydeligt skiltet.

– Er du i tvivl,  så spørg endelig ekspedienten

 

Indeholder jeres is gelatine (animalsk stivelse), gluten, æg eller alkohol? 

Der er som hovedregel altid skiltet ved brugt af æg, nødder og gluten. Der er nærmest aldrig animalsk gelatine eller alkohol i vores is, vi bruger ‘ikke-animalske’ stabilisatorer, så de kan spises af alle, og bruger vi en sjælden gang imellem alkohol, er vi tydelige omkring dette. Vi mener nemlig at alle – uanset trosretning eller overbevisning- skal kunne spise vores is, og derfor benytter vi os som udgangspunkt af en mere moderne isstabilisator bestående af mono- og diglycerider, af fedtsyrer, samt en blanding af plantefibre fra tang, pektin, guargummi og johannesbrødkernemel.

Såfremt der i visse tilfælde er benyttet æg, gluten, laktose, alhokol eller lign., i vores isvarianter skiltes dette i isen når den er i disken samt på hjemmesiden under isens indhold.
– Er du i tvivl,  så spørg endelig ekspedienten

 

Laver I sukkerfri is?

Vi laver ikke sukkerfri is, da sukker er en vigtig faktor for isen, når det drejer sig om at skulle nedsætte frysepunktet for ubehandlede råvarer, og samtidig bevare den gode cremede gelato-konsistens.

 

Hvor mange personer er der til i en islagkage?

Vi beregner en islagkage til mellem 12-18 personer. Det svarer ca. til at 12 personer kan få sig hver tre store kugler is, eller at 18 personer hver kan få to store kugler is.

 

Hvor mange personer er der til i en 1L boks?

Vi beregner som regel at en 1L boks kan stille islysten for 4 voksne isspisere. Læs mere om størrelsen af denne (mål) inde under fanen ‘literbokse’.

 

Hvilke fordele er der ved at bestille is online? 

Udover det selvfølgelig er super bekvemt at sidde i sofaen eller på jobbet, og udvælge sin is, så opnår alle kunder også 10% på online bestillinger af literbokse og islagkager. Du kan bestille, betale og afhente din is efter 30 minutter.

Vi tager ikke imod bestillinger i telefonen, men fordelen ved at bestille online er også at personalet kan nå at pakke din literboks inden afhentning, OG at man får lov at springe køen over. Dét er da smart!

 

Hvordan bestiller jeg literbokse online?

Gå ind på vores website 

Under webshoppen kan du vælge ikonet  ‘literbokse’ , hvor du kan vælge den ønskede størrelse på din literboks, samt vælge de ønskede isvarianter.
Du kan opbygge din boks som du ønsker det. Vi anbefaler dog 3 isvarianter i 0,75L, 4 isvarianter i 1L, 5 isvarianter i 1,5L og 6 isvarianter i 2L.

Ønskes en hel boks med samme variant, vælger du blot den samme i alle felterne, og så fremdeles.

 

Jeg vil gerne bestille en islagkage, hvad gør jeg?

Du kan bestille islagkager via vores webshop, og derved opnå 10% på dit køb.

Ved at klikke på den Favorit Islagkage som falder i din smag, tilføjer du denne til din kurv.

Ellers er der mulighed for at Kombinere din egen Islagkage ved at trykke på muligheden ’Kombiner selv’, hvor du kan vælge isvarianter for hvert lag. Dette koster en smule mere, men så får du til gengæld din helt egen speciallavede dessert.

HUSK ar Islagkagen udleveres frossen og skal bruge to timer på at tø op i emballagen – uåbnet og stuetempereret- hvorefter den er lige så cremet i konsistensen som isen fra vores disk 🙂

 

Kan jeg bestille isvogn/isdisk i butikken?

Vores bookingsystem kører online, det er nemt og hurtigt, og du kan sidde hjemme i ro og fred og lave en booking-forespørgsel på isdisken til dit arrangement. Derfor anbefaler vi altid, at du booker isdisk her. Har du spørgsmål angående en booking af en isvogn eller specifikt på en dato omkring en disk, kan du altid skrive til: booking@ismageriet.dk – OBS: Dette gælder dog ikke spørgsmål omkring islagkager eller literbokse!

 

Kan jeg betale med MobilePay?

Det kan du i hvert fald. Du kan både betale med MobilePay online og vores fysiske butikker, når du køber is hos os.

 

Hvilke betalingskort modtager i?

Vi modtager som hovedregel alle former for betalingskort.

 

Hvilke is har I i disken?

-Under ’Sortiment’ på hjemmesiden, kan du se dagens isudvalg, og derved planlægge dit køb hjemmefra – Hold godt øje, da det indimellem kan variere lidt alt efter årstid og leverancer.
Det der ligger online, er det sortiment som begge butikker producerer på det givne tidspunkt.

 

Kan jeg betale med mit gavekort online?

Gavekort er (indtil videre) kun noget vi udsteder i vores fysiske butikker og derfor kan gavekortene også kun bruges ved fysiske køb. Vi arbejder på at få det digitaliseret til webshoppen.

Til gengæld får du 10% på online køb af islagkager og literbokse, og det er den balance vi pt. har valgt, hvor begge kundegrupper skal tilgodeses.

 

Hvad er fordelene ved at bestille online og ikke i butikken?

Du får 10% på islagkager og literbokse, og kan samtidig springe over en eventuel kø ved afhentning i butikken. Desuden kan du vælge dine is i ro og mag og afhente med blot 30 minutters varsel – det er da bekvemt 😉

 

Har I åbent på Helligdage?

Ja, det kan du tro vi har. Vi har åbent alle ugens dage, hele året rundt, kun med undtagelse af juleaften, 1. og 2. juledag.

 

Jeres system vil ikke lade mig bestille is, hvad gør jeg?

En sjælden gang imellem er der så massivt pres på vores webshops, at du skal have lidt tålmodighed. Nogle gange har vi erfaret at det hjælper at skifte browser (Safari, Chrome, Explorer, Firefox etc.). Alternativt så genstart din computer/tablet/mobil og ryd den for cookies/cache.
Har du stadig udfordringer, er du selvfølgelig altid velkommen til at kontakte butikken, så skal personalet nok hjælpe dig.

 

Klager

Skulle du mod forventning ikke være tilfreds med din oplevelse i Ismageriet, håber vi meget, at du vil gøre os opmærksom på problemet, for vi vil meget hellere forsøge at rette op på vores fejl, end vi vil miste dig som kunde. Derfor er det vigtigt at du retter henvendelse til butikken telefonisk såfremt du er utilfreds, eller stiler en mail med billede af produktet/fejlen, så vi kan forsøge at finde en forklaring på din oplevelse.